Wereldburgers - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Kim Vries - WaarBenJij.nu Wereldburgers - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Kim Vries - WaarBenJij.nu

Wereldburgers

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

19 Mei 2008 | Hong Kong, Hong Kong

Het heeft even geduurd, maar eindelijk is het weer zo ver…een berichtje uit Taipei!

Afgelopen vier weken heb ik veel meegemaakt hier in verweg-ie-stan! Het weekend voordat jullie heerlijk met z’n allen Koniginnedag in Amsterdam hebben gevierd, had ik hier in Taipei ook een Koninginnedagborrel. Deze borrel was geregeld door de vereniging Nederlanders in Taipei (jaja, ongelofelijk maar waar, wij hebben hier echt een vereniging). Doordat Nederland Taiwan niet herkent als officieel land, maar als ROC van China, is er namelijk geen ambassade.
Rond een uurtje of 7 kwamen we daaraan, en werd er opdat moment een speech gehouden door Meneer Goedhart ("ambassadeur"). Aan het einde van zijn speech, zongen we met z’n allen het Wilhelmus (nou ja, k zong alleen het eerste stukje) en hieven we daarna het glas op de Koningin. Allemaal een klein beetje overdreven, maar wat helemaal niet overdreven was waren de haringen, de blokjes kaas, de Heineken biertjes en de jonge jenevertjes! Heerlijk… Met mijn vaste groepje Nederlanders: Jolanda, Mark, Jelte en Taipei-Thijs hebben wij nog wat andere Nederlandse jongeren ontmoet, Taiwan general manager van Heineken en Senior Vice President van Philips. Ach ja, zo doe je nog eens wat contacten ;) ! Na Marks vaste slogan; de avond is nog een puppy, zijn we met een grote groep nog flink wezen stappen in een grote discotheek Luxy!

Op maandag zijn mijn lieve, wereldburgers papa en mama aangekomen in Taipei! In spanning zat ik ze op te wachten bij de guesthouse op de campus en verbazingwekkend zagen ze er nog erg goed uit na een vlucht van bijna 17 uur. Na het weerzien heb ik meteen een groot pakket gekregen met allemaal leuke cadeautjes (=>zoals snoep, foto, kaartje en nog meer leuke cadeautjes :P) van mijn gekke vriendinnetjes Eef, Ed en Steef! Heeeel lief! Meteen die dag de campus aan mijn ouders laten zien, lekker uiteten geweest en een beetje alles verteld wat ik heb meegemaakt. Op dinsdag kon ik niet veel met ze doen, want ik had de hele dag college, dus pap en mam hebben toen zelf Taipei bekeken. Woensdag hebben wij wat tempeltjes bekeken, nightmarket bezocht en natuurlijk weer lekker gegeten. Op donderdag zijn we met de trein naar het oosten vertrokken en daar een heel mooi natuurgebied bezocht, Taroko Gorge. Zaterdagochtend hebben we een auto gehuurd en zijn we de oostkust afgereden, helemaal naar het zuiden van Taiwan. Daar hebben we in Kenting heerlijk op het strand gelegen en genoten van heerlijke weer. Maandag zijn wij weer teruggegaan naar Taipei, waar pap en mam dinsdag nog heerlijk in een hotspring hebben gelegen. Dinsdagavond zijn ze weer vertrokken naar het vliegveld. Ik heb het erg leuk met ze gehad en vond het ook best een beetje moeilijk dat ze weer moesten vertrekken, maar nog ongeveer 1,5 maand en dan ben ik weer terug in Nederland. Het hele avontuur staat op video, van weerzien tot afscheid. Dus als ik terug ben kan ik wat laten zien van mijn leven hier.

Na 8 dagen met pap en mams hebben gechilled, vertrok ik in het weekend met me kamergenootje Anh-Thi naar HongKong. In de drie dagen dat we er waren hebben we de stad bekeken. Vanuit the Peak heb je een prachtig uitzicht over de wolkenkrabbers van HongKong. Ook hebben we een beetje geshopped (maar ja, Hongkong bestaat ongeveer uit 1000 Gucci en Louis Vuitton stores) dus ons budget behield ons tot de H&M en de Zara. Erg leuk om zo een andere Aziatische stad te bekijken, het is net zoals de Filippijnen ook weer totaal verschillend van Taipei.

Ben nu net terug van een heerlijk weekendje met Jolanda in Kenting. In Kenting hebben we een scooter gehuurd en zijn we naar een mooi strandje gereden. Toen we van het strand afkwamen was onze band lek! Wij hadden echter geen idee wat we moesten doen, maar ja….blonde haren los, hopeloos om je heen kijken…en ja hoor… nog niet eens 5 minuten later was onze band geplakt en konden we er weer vandoor! Erg leuk!

Na al deze verhaaltjes lijkt het natuurlijk of ik helemaal niks aan school doe, maar dat is niet helemaal waar. Ik heb nog een tentamen Finance gemaakt en ga bijna elke dag naar Chinees. Ik heb woensdag mijn final examen Chinees, dus de komende twee dagen zit ik de hele dag in de bibliotheek! Nog even knallen, want aankomend weekend komt alweer mijn lieve, schattige vriendinnetje, Manon! Yoehoeee!!! Ik heb er zoooo veel zin in. Wij blijven tot dinsdag in Taipei en dan vertrekken we voor 7 dagen naar Thailand!!!!!! Ik ben me er al erg op aan het verheugen en ik kan niet wachten om haar te zien.

Tot snel liefjes!

x.o.x.o

  • 19 Mei 2008 - 08:34

    Pap En Mam:

    hee shatje
    we hebben je zojuist weer gesproken maar hier toch nog even een schriftelijke reactie op je leuke weblog. we hebben een super tijd gehad bij jou in taiwan. je had alles heel goed geregeld en we kijken er ook met veel plezier op terug.we hebben echt heel veel gezien in zo'n korte tijd!!
    de bewoners van taiwan vonden we erg vriendelijk. ondanks dat ze erg bescheiden zijn knoopten ze toch regelmatig een praatje met ons aan in zeer gebrekkig engels maar dat had ook zijn charmes. meestal dachten ze dat we duits of amerikaans waren. wat we heel speciaal vonden dat wij 1 van de weinge toeristen waren daar terwijl het een heel indrukwekkend en mooi land is. het leuke was dat we nu met eigen ogen konden zien hoe je daar leeft en woont.je kan echt zien dat je daar je draai gevonden hebt en je ontspannen voorbeweegt tussen al die aziaten. al weten we dat je na bijna 5 maanden ook wel weer erg graag naar nederland terug wil,logisch. thuis kijken w alles weereens na op onze gemaakte CD ok?
    ondertussen maak je er echt wat van en ga je regelmatig op stap overal naar toe,heel goed van je!!zo zie je veel van de wereld. eind van de week komt manon waar je je erg op verheugt en gaan jullie thailand bekijken. heel veel plezier en we spreken elkaar snel weer!!
    vele kussen pap en mam.
    we missen je!!

  • 19 Mei 2008 - 09:04

    Jolanda:

    He lieve schat!

    Heerlijk om nu terug te kijken op een goed weekend in Kenting. Hopelijk word het op PengHu Islands ook zo chill. Wat je best mag vertellen is, dat je Chinees hebt lopen leren tijdens onze trip! In het zonnetje bij de starbucks gewoon woordjes knallen.. Ik denk dat ik niemand anders op zou kunnen noemen, die dat voor elkaar krijgt. Motivatie en discipline ten top! Succes met je tentamen woensdag, spreek je online!

    Liefs Jo

  • 19 Mei 2008 - 13:21

    Manon:

    Hai schat van me!

    Leuk om weer een stukje van je te lezen! Je hebt aardig wat gedaan de afgelopen maand! De foto's zijn echt leuk en mooi!

    Nog maar een paar dagen en dan is het zover! Moi is coming! haha! Heb er ook super veel zin in!

    Dikke KUS!

  • 19 Mei 2008 - 21:17

    Eef:

    Dag druk vriendinnetje van me!

    Wat een leuk stukje weer! En wat maak je toch veel mee..ik ben in ieder geval blij dat je niet vijf maanden zonder haring heb moeten doen! (Ik wilde er een in je pakket meegeven, maar haring uit blik schijnt niet te vreten te zijn)

    Lieverd, nog een paar weekjes..het einde is in zicht! Maak er wat moois van en ik spreek je morgen!!

    Liefs en een dikke kus!

  • 20 Mei 2008 - 13:17

    Edda:

    Dag lieverd,

    Heerlijk zo'n lang verhaal weer over wat je allemaal meemaakt. Wat een officiele koninginnedagborrel, haha, ik zou ook alleen maar de eerste paar regels van t Wilhelmus weten!
    Leuk dat je je ouders een rondleiding hebt gegeven, ben benieuwd naar de video!
    Straks naar Thailand, dan kun je alvast de beste plekjes vertellen waar ik heen moet van de zomer!!

    Veel succes met je tentamen morgen!! En heel veel plezier met Manon, dan gaat de tijd lekker snel en ben je voor je t weet weer terug in ons koude kikkerlandje!!

    Dikke kussen

  • 20 Mei 2008 - 15:56

    Marit:

    heee kim!
    Nog bedankt voor je mailtje ik hoop dat ik inderdaad geen gebruik hoef te maken van een herexamen! (heb al 3 vakken gedaan en het ging wel redelijk dus)

    Papa en mama hadden het heel leuk gehad heb ik gehoord uit alle verhalen ook heb ik een stukje van de video bekeken, zoals jou universiteit dus nu weet ik precies waar jij uithangt!

    Leuk dat je toch ook nog een beetje konginnedag hebt kunnen vieren!! Hier in amsterdam was het ook heel leuk, alhoewel pas laat in de middag de zon begon te schijnen.

    Ik kan ook niet wachten om je chinese kunsten te horen!
    Ik wil jou en manon alvast heel veel plezier wensen en we spreken elkaar vast snel!, kus Marit.

  • 30 Mei 2008 - 21:15

    Uco:

    lieve kim,
    het duurde natuurlijk even voor ik er zelfstandig in slaagde jouw side te openen, maar hij is alleszins de moeite waard.Ik heb hem samen met Joke en Manna bekeken.
    Ik hoop dat je het ook de laatste maand goed hebt.
    Voorstelbaar is dat je weer naar huis en je geliefden verlangt en dat dat je stemming kleurt,maar de blikverruiming die uit jouw verslagen spreekt zal blijvend blijken te zijn.
    Ik vind het -eerlijk gezegd- ook fantastisch dat ik een nicht heb die voor een paar maanden naar een onbekend land afreist om chinees te leren: dat is pas de ware koopmansgeest!

    liefs van uco,manna en joke

    PS goed te lezen dat je uit je zelf in Manilla een kerk bent binnengegaan en daar een kaarsje brandt. Dat was vroeger (in Abcoude) wel anders!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

5 maanden studeren aan de National Taiwan University in Taipei. Hiernaast zo veel mogelijk zien van Taiwan en van landen erom heen!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 11266

Voorgaande reizen:

11 Februari 2008 - 22 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: