Friends for life (L) ! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Vries - WaarBenJij.nu Friends for life (L) ! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Vries - WaarBenJij.nu

Friends for life (L) !

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Juni 2008 | Thailand, Bangkok

Twee uur te vroeg zat ik al te wachten op Manon op het vliegveld in Taipei! Redelijk nerveus, zat ik constant te kijken of ze eraan kwam…en toen ik eindelijk weer die blonde haren en de roze koffer om het hoekje zag komen was het meteen weer helemaal vertrouwd. Na heerlijk met elkaar hebben geknuffeld zijn we met de bus naar de dormitory toegegaan. Mijn kamergenootje was een weekendje naar Japan dus ik kon haar bed gebruiken. In de middag de campus laten zien en lekker gegeten en ’s avonds met mijn Nederlandse groepje meteen de discotheek in! Meteen aan Manon het Taiwanese uitgaansleven laten zien, en het was erg geslaagd.

Volgende dag hele dag een beetje geslapen (het regende toch) en ’s avonds in een heel groot warenhuis Sogo DimSum gegeten. Daarna lekker rondgelopen op de Shilin Night market en kraampjes bekeken. Maandag de hele dag de stad bekeken, en ’s avonds heerlijk met Jolanda erbij gechilled in een hotspring. Nou geloof mij, drie lange blonde meisjes in Taiwan, dat is voor de Taiwanezen zelf ook erg bijzonder. We werden vaak aangekeken, en vooral toen we in onze bikini te lagen dobberen in een heet badje!

Dinsdag hoogste gebouw van de wereld, Taipei 101 beklommen, waarna we ’s avonds met het vliegtuig naar Bangkok zijn vertrokken. Hier zijn we tot donderdagavond gebleven. Bangkok is druk, ontzettend druk dus langer dan 2 a 3 dagen moet je er ook echt niet blijven.
Wat ik erg jammer vond van Bangkok, was dat ik de Thaise vriendelijkheid erg miste. Manon en ik werden echt gezien als lopende betaalautomaten en iedereen wilde misbruik van ons maken. We hebben gelukkig wel erg mooie dingen gezien in Bangkok, zoals de Grand Palace en de Wat Arun. Door toch een beetje te bezuinigen zijn we donderdagavond met de bus naar Koh Samui gegaan. Een prachtig eiland, in het zuiden van Thailand. Dit was een reis van 16 uur! Erg vermoeid, kwamen we vrijdag aan in ons hotel. Het hele weekend hebben we eigenlijk dan ook niks anders gedaan dan op het strand liggen, eten en ’s avonds stappen. Zondagochtend hebben we nog wel olifant gereden, wat erg leuk was. Olifanten zijn echt geweldige beesten. Zondagmiddag zijn Manon en ik beide erg ziek geworden, wij hadden waarschijnlijk zaterdag wat verkeerds gegeten. Hierdoor lagen we beide met hoge koorts in bed. Beide begonnen we ook zelfs een beetje te hallucineren en nadat we onze rare ideeën aan elkaar hadden verteld, hebben wij gehuild van het lachen omdat we precies hetzelfde dachten. Op dat moment drong het bij me door dat we echt vriendinnetjes voor het leven zijn. Als je allebei erg ziek bent en dan nog steeds zo erg kan lachen, dan komt alles goed!

Maandag zijn we met het vliegtuig van Koh Samui naar Bangkok vertrokken om daar ’s middags de vlucht van Bangkok naar Taipei te pakken. Door de antibiotica voelde we ons gelukkig wel wat beter, waardoor het allemaal erg mee viel. Dinsdagavond heeft Manon het vliegtuig weer teruggepakt naar Amsterdam. Ik vond het wel een beetje moeilijk om weer afscheid van haar te nemen, want ik vond het zo fijn dat ze er was. Maar we wisten allebei dat het niet lang meer duurt voordat ik weer terug ben in Nederland.

Liefje, ik wil je bedanken voor de super tijd die ik met je heb gehad, dat je zo een goede vriendin bent en dat we zelfs met 39 graden koorts nog kunnen huilen van het lachen!

Deze week heb ik niet veel gedaan dan een beetje uitgeweest, want hier in Taipei hebben ze prachtige clubs waar je als meisje gratis entree hebt en gratis drank! Ongelofelijk hè! Ook heb ik gewerkt aan mijn Finance presentatie voor aanstaande dinsdag. Met Mark en Jelte hebben wij het over Emerging Financial Markets. Na de presentatie ga ik met Jolanda tot zaterdag naar Penghu, dit zijn eilandjes naast Taiwan en wordt wel de Hawaii van Taiwan genoemd. Dus het zal vast heel mooi zijn!

Vanavond het EK (nou ja voor mij ’s nachts) ga ik zeker ook kijken…de Nederlandse vlaggen hangen hier al in de gangen!
Ow ja, voor de mensen die nieuwsgierig zijn hoe het is afgelopen met Chinees, nou ik ben geslaagd met een 8!! Erg fijn!

Nog twee weekjes en dan ik weer terug! Tijd vliegt echt voorbij en ik merk dat ik het best moeilijk ga hebben om hier weer weg te gaan. Als ik er nu op terug krijg heb ik echt een super tijd gehad, die ik nooit had willen missen.

x.o.x.o




  • 09 Juni 2008 - 07:03

    Ludo:

    Hey lieverd,

    Zo te lezen hebben jullie je weer super vermaakt daar met z'n tweeen!! Goed om te horen.

    Ik zie dat je nog steeds erg mode bewust bent, op elke foto heb je een ander outfitje aan hahaha erg leuk!!!

    Heel veel plezier en succes vanavond ik hoop op een feestje!!

    Dikke zoen en tot over 13 dagen op Schiphol!!

  • 09 Juni 2008 - 07:12

    Pap Mam:

    hee sweetie
    altijd weer leuk om je avonturen te lezen en de foto's te zien.achteraf zijn we wel geschrokken dat jullie zo ziek zijn geworden. gelukkig is het weer helemaal goed gekomen. ik sprak manon nog even en ze vond het best wel moeilijk om jou achter te laten. maar nu nog echt niet lang meer (2 weekjes)!!wij denken ook zeker dat je positief terug kijkt op je gastland taiwan en wat je allemaal hebt gezien daar.ook wij vonden het top daar. zien je gelukkig weer snel.
    nog veel plezier met jolanda op je korte vakantie naar de taiwaneese eilandjes
    tot over 2 kleine weekjes!!
    dikke kussen pap en mam

  • 09 Juni 2008 - 09:01

    Manon:

    Hee lief vriendinnetje van me!

    Wat een ontzettend leuk stukje heb je geschreven en heel erg lief!
    En ik weet ook zeker: wij zijn vriendinnen voor het leven!! heb het echt super leuk gehad samen! en ik vind het vreemd dat ik je nu niet weer gewoon elke dag kan spreken en om me heen heb! ;-)

    Maar nog 2 weekjes en dan ben je weer terug.. Geniet nog leker van de dagen daar want ze zullen nu wel veel te snel gaan! Have fun in Penghu..

    Dikke KUS en tot 22 juni! :D

  • 12 Juni 2008 - 06:18

    Simone:

    Hey schat,

    Wat lijd je een heerlijk leven daar. Naast dat je ziek was, maar altijd beter ziek met iemand waarvan je houdt in de buurt dan zonder want dat is pas echt kut. Dan kun je niet meet lachen. Hoop dat je weer helemaal beter bent.

    Als je terug bent kunnen we ook weer mini reisjes maken. Naar rembrandplein, naar de rijnstraat, naar....

    Hier gaat het leven ook goed, lekker weer, lekker uitgaan, lekker cafe hangen, lekker dansles volgens.

    Geniet nog even, ik heb zin je snel te zien.

    x Simone

  • 15 Juni 2008 - 19:20

    Charlotte:

    Hey lieverd!

    Wat heb je het toch druk daar he..!! Heel leuke foto's allemaal! Ik zag dat je de 22ste weer terug komt..kan je eindelijk weer genieten van de mooie stad Amsterdam en natuurlijk van Ludo!
    Ik heb nog 1 tentamen en dan heb ik vakantie..we gaan heel snel een drankje drinken, ben heel benieuwd naar al je leuke verhalen!

    Alvast een goede reis en tot snel!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

5 maanden studeren aan de National Taiwan University in Taipei. Hiernaast zo veel mogelijk zien van Taiwan en van landen erom heen!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 11286

Voorgaande reizen:

11 Februari 2008 - 22 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: