Back in Town - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kim Vries - WaarBenJij.nu Back in Town - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kim Vries - WaarBenJij.nu

Back in Town

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Juli 2008 | Nederland, Amsterdam

Ongelofelijk maar waar…het zit erop! Ongeveer twee weken geleden ben ik na een reis van 16 uur weer aangekomen in Amsterdam. Nu bijna twee weken later voelt het aan de ene kant heel normaal om weer terug te zijn, maar mis ik aan de andere kant best wel Taiwan. Ik heb zo veel geleerd en meegemaakt in de kleine 5 maandjes. Het is een ervaring, dat ik nooit meer zal vergeten. Ik heb een cultuur leren kennen waar ik in het begin erg van ben geschrokken, maar waar ik uiteindelijk wel van ben gaan houden. Ik weet zeker dat ik teug zal komen in Taipei en daar verheug ik me nu al op.

Ik zal nog even me laatste twee weekjes beschrijven in Taipei. Deze twee weekjes zijn ongelofelijk snel gegaan, omdat je met volle teugen van elkaar aan het genieten bent en alleen maar leuke dingen doet. Bijna elke avond lekker uiteten geweest en flink gestapt. Natuurlijk hebben we ook het EK gevolgd…alleen zaten wij dan om kwart voor 3 ’s nachts in de kroeg! Was ontzettend gezellig…alle Nederlanders bij elkaar! Alleen jammer van het slechte einde, wat ik gelukkig niet heb gevolgd omdat ik toen in het vliegtuig naar Amsterdam zat.

In de laatste twee weekjes ben ik ook nog met Jolanda een paar dagen naar Penghu geweest…heerlijk gehad! Het hele eiland bekeken met de scooter en voor de rest veel op het strand gelegen. Op het strand van Penghu zijn Jolanda en ik zelfs op de foto gezet door een fotograaf van de China Times (meest verkochte krant in Taiwan). Om ons te bedanken heeft hij ons overspoeld met Taiwanese “lekkernijen”, waar Jolanda en ik eigenlijk niet zo gek op zijn haha! Veel gedroogd vis en rare Taiwanese dropjes!

Daarnaast heb ik nog een tentamen gemaakt en een paper geschreven voor China Economy, maar hier heb ik de uitslag nog niet van binnen.

Afscheid nemen van de mensen in Taiwan was moeilijk, we hebben zelfs een paar traantjes weggepikt. Ik wil iedereen daar ook ontzettend bedanken voor de leuke tijd!! Vooral ook Jolan ;)!

Ik wil jullie allemaal ook nog erg bedanken voor alle steun die ik heb ontvangen in de afgelopen 5 maanden. De lieve smsjes, skype-gesprekjes en mailtjes hebben mij zeker door de moeilijke tijden heen geholpen…

x.o.x.o

  • 06 Juli 2008 - 06:12

    Pap En Mam:

    hoi schatje

    fijn dat je weer veilig in ons kikkerlandje bent!
    we zijn heel blij dat het allemaal zo positief voor je uitgepakt heeft daar in taiwan!het is toch een heel avontuur geweest.en een ervaring voor je hele leven. we misten je wel erg en vooral ik(mam) was nog wel behoorlijk ongerust in het begin. het was dan ook een behoorlijke cultuurshock voor je daar. en je had het ook wel even erg moeilijk. maar na 2 weekjes ging het al veel beter en begon je te wennen. je bent onze dappere dodo en we zijn dan ook heel trots op je!!we weten dat dit niet je laatste reis is en dat er dit jaar nog meer in het verschiet zit zoals oost europa en miami!!alleen dan geen 5 maanden meer(gelukkig hi hi)
    lieverd we zijn er altijd voor je en we zijn je grootste fan.
    kusjes pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

5 maanden studeren aan de National Taiwan University in Taipei. Hiernaast zo veel mogelijk zien van Taiwan en van landen erom heen!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 666
Totaal aantal bezoekers 11286

Voorgaande reizen:

11 Februari 2008 - 22 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: