Zhong wén (Chinees) - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Kim Vries - WaarBenJij.nu Zhong wén (Chinees) - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Kim Vries - WaarBenJij.nu

Zhong wén (Chinees)

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 April 2008 | Taiwan, Taipei

Dag schatten van me!

De laatste update ging over mijn trip in de Filipijnen! Waar ik het gevoel had dat ik een hele andere wereld was beland. Na mijn terugkomst in Taipei heb ik niet echt speciale dingen gedaan. Ik had mijn dagelijkse Chinese lessen, wat steeds meer een opstakel wordt, maar daar straks meer over… Mijn wekelijkse woensdagavond stappen en natuurlijk mijn wekelijkse weekend stappen haha! En daar bij nog twee vakken die ik volg aan de National Taiwan University, namelijk Emerging Financial Market en China Economy.

Na ongeveer twee weken redelijk rustig aan hebben gedaan, zijn we met bijna alle exchange studenten vertrokken met het vliegtuig en de bus naar het zuiden van het land, Kenting. Hier was het spring scream festival! Nou, het was geweldig!! We hadden heerlijk weer, mooie stranden en de mensen waren allemaal erg relaxed. Uiteindelijk zijn we niet eens naar het festival geweest en hebben we eigenlijk dag en nacht op het strand getoefd. Overdag konden we daar heerlijk genieten van de zon en ’s avonds was het één groot feest! Je kon duidelijk merken dat wij in een Aziatisch land waren, want er werd echt constant vuurwerk afgestoken. Soms was het zo gevaarlijk dat er vuurwerk op de mensen kwam. Er is ook wat op mijn been gevallen, maar heb er eigenlijk niet echt last van gehad.

Na een weekendje vol feesten en genieten, moest ik bij terug komst hard leren voor mijn Chinese test. Normaal, heb ik elke week een test over één hoofdstuk maar nu hadden wij een test over alle hoofdstukken, die wij tot nu toe hadden geleerd. Dus erg vermoeid, ben ik aan de week begonnen. Voor de rest in die week niet erg veel spannends gedaan en heb ik me erg geconcentreerd op het leren. De Chinese test was erg pittig. Ik had twee uur de tijd, en had deze tijd ook echt nodig. Ik kreeg een grammatica deel, tonendeel en schrijf- en luistergedeelte. Het lastige van Chinees is dat je naast het leren van alle woorden, het moet kunnen schrijven in tekens en de juiste tonen ervan moet weten. In het Chinees maken ze gebruik van vier tonen en de neutrale toon, en ik heb erg veel moeite om te horen in welke toon er wordt gesproken. Doordat de volgende hoofdstukken nog lastiger gaan worden heeft onze lerares, Cindy Wang, besloten dat we vanaf volgende week elke dag een toets krijgen! Jaaa…dat wordt dus nu echt aanpoten! Maar nog ongeveer 5 weekjes en dan ben ik klaar met mijn Chinese lessen, dus dat moet te doen zijn.

Afgelopen weekend zijn we ( internationale studenten, en een Nederlands meisje dat ik hier heb ontmoet) vooral uitgeweest. Vrijdagavond in een discotheek was er een inval met allemaal politieagenten. We zaten een uur opgesloten in de club (zonder muziek) en alleen de Taiwanezen mensen werden gevraagd naar hun ID. Dit was wel een rare ervaring, maar voor de rest van de avond heb ik het wel heel erg leuk gehad. Zondagavond zijn we met een hele grote groep naar DJ Tiesto geweest… Was echt super! Een groep Nederlanders hadden de Nederlandse vlag meegenomen en Tiesto had zelfs een keertje naar me gezwaaid haha!

Deze week heb ik na mijn lessen wat dingen bekeken in Taiwan, zo ben ik naar de grootste nightmarket Shilin geweest en heb ik een groot park bezocht! Zaterdag gaan we met een groepje van ongeveer 5 naar het noorden van Taiwan, Keelung Island. Dit is een heel bijzonder eiland dat we zeker gezien moeten hebben!

Nog ongeveer 1,5 week en dan komen pap en mams! Heeel veel zin in, en ik heb ook nu al allemaal dingen opgeschreven wat we kunnen doen, dus we gaan ons zeker vermaken!

Ik spreek jullie allemaal snel weer!

Blijf het herhalen, maar ik blijf het ook erg leuk vinden om steeds alle berichtjes van jullie te lezen!

Zai jian!

Dikke kussen van mij



  • 18 April 2008 - 07:31

    Luud:

    Hey lieverd super leuk te horen wat je allemaal meemaakt. Ik wist het meeste al maar je schrijft nog steeds erg leuk!!

    Hele leuke foto's vooral het strand! wel zielig van die puppies in die kooi.

    Spreek je snel dikke zoen

  • 18 April 2008 - 09:35

    Pap En Mam:

    ha kimmelebim van ons

    altijd leuk om je verhalen weer te lezen.
    lijkt ons ook echt heel moeilijk om chinees te leren ,het is zo geheel anders dan onze taal. we zijn heel trots op je!
    wij verheugen ons ook heel erg om jou straks weer na al die maanden in onze armen te sluiten. ook lijkt het ons erg leuk om met jou samen taiwan te gaan verkennen,en te zien hoe jij daar zit op die enorme universiteit! nog heel eventjes en dan is het zover! bestel jij nog even droog mooi zonnig weer?dan komt de rest vanzelf.
    lieverd we spreken en zien je snel.

    dikke kussen van pap en mam

  • 18 April 2008 - 09:42

    Mam:

    ps; super lief van ludo die beer met kaart.
    kus mam

  • 18 April 2008 - 10:51

    Marit:

    heee kim!!!

    Leuk om die verhalen te lezen, maar je kan dus nu al een aardig woordje chinees?
    En dat vuurwerk lijkt me echt heel mooi!!
    Maar zo te zien vermaak je je wel en heb je genoeg vrienden daar!
    Geniet ervan, want voor dat je het weet zit je al weer in Nederland!

    Kus van Marit

  • 20 April 2008 - 15:22

    Edda:

    Dag lieverd!!
    Wat ga je toch heerlijk veel feesten daar! Het ziet er geweldig uit bij Tiesto! Chill ook dat feest op dat strand en dat vuurwerk was zeker prachtig?
    Ik zag laatst iets van chinees op tv, ik vind het echt knap van je dat je dat aan t leren bent! Lijkt me zo moeilijk, voor mij klok echt alles hetzelfde!!
    Veel succes met je toetsen en met feesten haha, we spreken elkaar snel weer!!

    Dikke zoen van mij

  • 26 April 2008 - 11:38

    Mandy:

    Hee Kimmie!

    Wederom hele gave foto's meid! En wat maak jij spannende dingen mee zeg!
    Chinees leren heb ik min of meer al opgegeven dus als jij je best blijft doen kan ik het weer van jou leren als je terug bent!!

    Heel veel succes met je toetsen verder en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier met je papa en mama samen in Taiwan!!

    Dikke kus!

    Man

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

5 maanden studeren aan de National Taiwan University in Taipei. Hiernaast zo veel mogelijk zien van Taiwan en van landen erom heen!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 11286

Voorgaande reizen:

11 Februari 2008 - 22 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: