Filipijntjes! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Kim Vries - WaarBenJij.nu Filipijntjes! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Kim Vries - WaarBenJij.nu

Filipijntjes!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 April 2008 | Filipijnen, Manilla

Welcome in a whole different world van 19 maart 2008 tot en met 24 maart 2008!

Op woensdag zijn we met 7-en het vliegtuig in gestapt naar een totaal andere wereld van maar 2,5 uur van Taipei! Als eerste was het klimaat totaal anders, van regen in Taipei kwamen we aan met 35 graden in Manilla (de hoofdstad)… Heerlijk!! Iedereen sprak bijna Engels, in tegenstelling tot Taipei, waar ik me vaak bespreekbaar maak met gebaren. Ook is het geloof totaal anders, van het boeddhisme naar katholiek. Dit verschil is meteen duidelijk te zien, veel kerken en veel kruizen. En erg groot nadeel is dat het een ontzettend arm land is, erg veel arme kindjes die overal bedelen op straat. Ze staan op elke hoek en ze lopen constant achter je aan. Ze slapen op dozen in de straat en hebben oude en vieze kleren aan.

In Manilla zijn we gebleven tot vrijdag, toen hadden we het daar ook echt gehad. We zijn op woensdag en donderdag uitgeweest, maar erg vette discotheken hebben we niet kunnen vinden. Overdag was het meestal te heet om echt dingen te ondernemen, dus we hebben vooral aan het eind van de dag de stad bekeken. Er is een grote Spaanse wijk in Manilla, waar een paar mooie kerken en kathedralen staan. Toevallig waren we daar op witte donderdag, dus de kerken waren vol met biddende mensen. Ik heb toen ook een kaarsje aangestoken. Op donderdagavond zijn we naar een Spa geweest, heerlijk genoten, super goedkope massage gehad en de hele avond lopen relaxen. Onze spullen hadden we netjes opgeborgen in de kluisjes en terug in het hotel waren we erachter gekomen dat er geld uit onze portemonnees waren gestolen. Erg kenmerkend voor Manilla, waar veel criminaliteit is.

Op vrijdagavond zijn we met het vliegtuig vertrokken naar Cebu City. Dit is het tweede grootste eiland van de Filipijnen en heeft erg veel kenmerken van Manilla. Ook erg arm en veel kindjes op straat. We zijn op zaterdag stiekem naar een heel exclusief privé-strand geweest van een erg duur hotel. Hier zijn we een paar uurtjes gebleven tot dat we waren ontdekt. Op een nette manier zijn we toen van het strand afgestuurd ;). Zaterdagmiddag zijn we toen met de boot vertrokken naar Bohol. Heerlijk paradijs! Kindjes lekker aan t spelen en niemand bedeeld op straat. Daar hebben tot maandag heerlijk genoten van het weer, heerlijk bij het zwembad en op het strand gelegen. ’s Avonds leuke strand feestjes gepakt en ik heb een heel klein bruin/rood kleurtje gekregen!

Maandagochtend zijn we vroeg opgestaan en zijn we met een klein bootje de zee opgegaan. Hier heben we wilde dolfijnen bekeken! Was erg leuk om te zien! Alleen je moet er constant achteraan blijven gaan, want ze zijn super snel!
Maandagavond zijn we met het vliegtuig teruggevlogen van Cebu naar Taipei.

Afgelopen week en deze week maak ik niet heel veel spannends mee, want ik moet echt goed gaan leren aan me Chinees…want ik ben er nog steeds geen kei in haha!

Vrijdag gaan we wel met bijna alle internationale studenten naar het zuiden van Taiwan. Er is dan spring break, en dat wordt hopelijk drie dagen feesten! We gaan lekker relaxed met het vliegtuig dus geen 10 uur lange busreis! Nu alleen nog maar hopen dat het lekker weer wordt!

Tot snel,

Hele dikke zoenen van mij

• 01 April 2008 - 07:49

Mam En Pap:

hee wereldburger van ons!!
    weer heel leuk om te lezen allemaal,ook leuke foto's!!
    hoop dat er weer een zonnetje schijnt vandaag in taiwan.
    verheugen ons weer op je nieuwe avonturen!
    over een paar weekjes je kamertje opruimen want dan komen we inspecteren ha ha
    tot bellens weer!
    kus pap en mam

• 01 April 2008 - 09:48

Eef:

Hi Lievie! Weer een mooie ervaring erbij!! En wat een mooie foto's...paradijs! Nu maar even knallen met je Chinees en over een paar daagjes kan je weer lekker los!

Ik hoop je morgen te spreken!
    Succes schattie!

Dikke zoenen!

• 01 April 2008 - 11:39

Minolaya:

Het schat,
    wat leuk om weer wat van je te horen. Erg mooie foto's zeg!!!! Wow, echt een super reis! Wat leuk dat je dolfijnen hebt gezien, dat vind ik natuurlijk erg leuk om te horen. Ik hoop dat je er foto's van hebt gemaakt ;) Erg lastig wanneer ze steeds snel wegzwemmen :P
    Heb je nou een vaste groep studenten waar je veel mee optrekt? Ik hoop dat je leuke contacten hebt in ieder geval!
    Knuffel en kus
    Minolaya

• 01 April 2008 - 13:17

Manon:

Hee lieve schat!
    Leuk je verhaaltje weer te lezen! Foto's zijn echt leuk! Mooi strand ook daar!
    Hoop dat je straks ook lekker kan genieten van het weer daar in Taiwan!
    Van de sneeuw is het hier naar de regen gegaan dus wat dat betreft mis je niks hier!

Mis je wel hoor! Veel plezier het weekend in het zuiden van Taiwan!

Dikke KUS! (K)

• 01 April 2008 - 15:39

Tante Mariska:

Lieve Kim,

Wat een ontzettend leuke verslagen stuur je ons. Ik ben elke week weer benieuwd naar je wederwaardigheden en al die vrolijke foto's. Ben ook blij te merken dat je na die 'koude start' je je alweer wat meer in je element voelt. Met de komende bezoekjes uit Holland in aantocht wordt het vast nog leuker!

Zoen van je tante.

• 01 April 2008 - 19:25

Edda:

Dag schattie!!

Wat een verhaal, weer een nieuwe cultuur-shock overleefd!! Toch wel moeilijk om te zien dat er zulke arme mensen op de wereld zijn.. En dat merk je dan ook meteen aan dat je bestolen wordt! Hoop dat je je mooie zonnebril nog wel hebt haha!! Als ik die foto's zie word ik helemaal jaloers, heerlijk dat weer en die zon en die zee, zitten we hier in de regen..

Nou schat ik spreek je snel weer!!

Dikke zoen!

• 14 April 2008 - 19:43

Jonas:

Ey Kim! Wat een lelijk strand zeg, Zandvoort is veel mooier! En het weer is hier ook heerlijk.....aaarghhh ik ben een beetje jaloers!!!
    Was afgelopen weekend even borrelen in Hesp met de ex-collegaatjes. Same old daar bij WU, ik zou nog even weg blijven ;-)
    Heel veel plezier nog, geniet ervan!!

X

• 14 April 2008 - 19:43

Jonas:

Heel veel plezier nog, geniet ervan!!

X

• 15 April 2008 - 20:28

Mandy:

Hee lieve kimmie!

Alles goed?! Super berichtje weer van je! En hele mooie fotos ook, je ziet er goed uit meid! Heb je ondertussen al bezoek gehad van familie? Nou in ieder geval heel veel plezier he ^__~!!!
    Hoor hopelijk snel weer iets van je!!!

XXXXXXXX,

Man

• 16 April 2008 - 12:06

Yafong:

Hoi Kim, Zo te lezen heb je het nu wel meer naar je zin dan aan het begin. Zie dat je ook veel leuke uitstapjes maakt. Hier is het werken, studeren en regen (zon zien we nu wel wat meer).
    Voordat je het weet is het al juni. Tot dan!

Gr. Yaf