Eerste week... - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Kim Vries - WaarBenJij.nu Eerste week... - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Kim Vries - WaarBenJij.nu

Eerste week...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 Februari 2008 | Taiwan, Taipei

Hai lieve mensen in Nederland!

Hier mijn allereerste berichtje uit het regenachtige Taipei…

Maandag stapte ik op het vliegtuig naar een emotioneel afscheid van mijn lieve vriendinnetjes, vriendje en mama! Ik had een vlucht van 16 uur…eerst 10,5 uur naar Bangkok en daar nog 3,5 uur naar Taipei (met dus nog een stop-over). De reis was erg vermoeiend, had moeite met slapen en er werd zelfs nog gevochten in het vliegtuig op de heenreis naar Bangkok. Twee vage/criminele gasten hadden met elkaar ruzie gekregen en midden in de nacht begonnen ze opeens naar elkaar te schreeuwen en elkaar te slaan, ik vond het zelf eerlijk gezegd wel grappig, had ik tenminste een beetje vermaak. Ik zat op de heenreis naast een lief oud stel van rond de 80 jaar, die het erg knap vonden dat ik me eentje helemaal naar Taipei ging. De rest van de reis hebben ze eigenlijk alleen maar geslapen, dus verder niet erg veel met ze gepraat.

In Taipei aangekomen stond mijn buddy (een meisje dat is aangewezen door mijn universiteit: National Taiwan University (NTU)) mij op te wachten met een welkoms-bord. Ongeveer een half uur later reden we met een vriendin van haar naar de campus. Ik vond het echt verschrikkelijk, het was super koud, het regende keihard en de dorm (gebouw waarin ik slaap) was echt koud en vies! Ik had zelfs geen dekens en kussens, waardoor ik die nog moest kopen. Helemaal oververmoeid en kapot lag ik om 6 uur ’s avonds (dinsdag) in bed en belde ik naar huis om te zeggen dat ik het liefst weer zo snel mogelijk naar huis wilde komen.

Na een tijd te hebben geslapen, maar verder wel veel had wakker gelegen, klopte ik de volgende dag aan bij mijn buurman. Een Duitse jongen, die me hele dag, heel lief op sleeptouw heeft genomen. ’s Avonds zijn we met andere mensen, wat gaan drinken in een bar, wat erg gezellig was. Afgelopen dagen ben ik constant met een groepje opgetrokken. We hebben wat dingen geregeld voor de lessen en elke keer was het weer een avontuur om te kijken wat we konden eten. Het probleem is namelijk dat de menukaarten in het chinees zijn, waardoor je dus niet goed weet wat je bestelt.

De internationale studenten slapen op de tweede en op de vierde verdieping. Op de tweede verdieping delen ze de douches en wc’s. Ook deel je de kamer met nog een roommate. Op de vierde verdieping heb je ook een roommate, maar heb je voor elke kamer een eigen badkamer. Ik heb echter geen roommate, waardoor ik momenteel de beste kamer heb van het huis, want ik slaap namelijk op de vierde verdieping. Echter, is het wel een beetje ongezellig. Vooral omdat het leven, momenteel zich veel afspeelt op de tweede verdieping, heb ik wat moeite om contact te maken. Ik moet steeds naar beneden lopen, maar hopelijk komt er ook wat meer leven op mijn verdieping na volgende week.

Gisteravond nog wel uitgeweest met een paar franse meisjes. De muziek die werd gedraaid in de club stamt af van 1999. Het was ook erg grappig om te zien, hoe de Aziatische jongens en meisjes hier op los gingen. Veel meisjes hadden weinig kleren aan en dansten heftig op de bar. Erg raar om te zien, vooral om dat namelijk de meeste meisjes en jongens heel preuts zijn. Ze zoenen nog niet eens met elkaar in het openbaar!

Deze week is er nog geen 1x een foto van me gemaakt, de mensen kijken me gelukkig ook niet erg raar aan. Dit valt dus allemaal wel mee!

Ik heb verder nog wel moeite om mijn draai te vinden, meeste mensen zijn met z’n tweeën gekomen, waardoor het soms wat lastiger is om contact te maken. Vanaf morgen beginnen de gewone lessen, en de Chinese lessen beginnen vanaf 3 maart. Hierdoor hoop ik nog wat meer contact te krijgen met mijn medestudenten.

Ik houd jullie snel weer op de hoogte van mijn ontwikkelingen.

Dikke Kussen!

p.s het is mogelijk dat ik niet reageer op smsjes, omdat ik namelijk heel veel niet ontvang!

  • 17 Februari 2008 - 18:20

    Jaap De Vries:

    leuk , kim
    Dit is heel leuk om te bewaren voor later. een soort dagboek, waar je absoluut geen spijt van krijgt.
    We houden van je en we zijn heel trots op je , dat je dit avontuur bent aangegaan.Probeer zoveel mogelijk te zien en te leren, dan heb je hier je hele leven profijt van.
    Heel veel kussen, je papa

  • 17 Februari 2008 - 19:10

    Eef:

    Lieverdje van me!

    Wat leuk om zo een uitgebreid verslag van je te lezen!! Ik ben blij dat je nu al wat mensen heb leren kennen, maar ik had ook niet anders van je verwacht! Gelukkig beginnen je lessen, dan zal je zien dat je snel je draai zult vinden..
    Ik ben ook trots op je, dappere dodo!! Maar ik mis je wel!!
    We mailen! Heel veel liefs en een dikke kus van mij en groetjes van mijn mams!

  • 17 Februari 2008 - 21:21

    Mam :

    hoi lieverdje van me.

    wat ontzettend leuk zo'n weblog.
    gelukkig hebben we ondertussen al veel met elkaar kunnen kletsen! lang leve de moderne techniek!!
    je weet hoe trots we op je zijn en dat je onze dappere oudste bent waar we veel van houden. ga zo door! we komen je snel opzoeken daar in het verre oosten!!
    spreek je weer snel.

    liefs van mam.

  • 18 Februari 2008 - 11:21

    Yafong:

    hoi Kim,

    Ik ben wel benieuwd hoe je het daar hebt in de eerste week,dus ben naar je blog gegaan om te lezen.
    Je schrijft wel zo dat ik helemaal mee kan voelen....het was dus niet zo een gezelllig start, maar meissie, het komt wel goed...Straks wil je niet meer terug hahaha!
    Anyway, schrijf meer leuke dingen, dan heb ik leesvoer :0)

    Gr. Yaf

  • 18 Februari 2008 - 12:44

    Gerbrand:

    Hi Kim. Zonde van het weer. Wel grappig, een maat van mij was enkele weken geleden nog in Maleisië ernaast en die had prachtig weer... zelfs nu in NL schijnt de zon volop...

    Over het zoenen in het openbaar, dat is geloof ik cultuur gebonden. Maar wel grappig te lezen dat de tegenstellingen in de clubs zo groot is. Dat, of Taiwan kennende weet men ook niet zeker of het meisje waarmee een jongen danst, ook niet eerder een jongen was :D...

    Overigens, ik had eigenlijk wel verwacht dat je een attractie op zich zou zijn in Taiwan. Volgens mij hebben ze nog niet veel blonde meiden gezien die langer zijn dan 1.80!

    Maar veel succes Kim, alles went uiteindelijk en ik denk dat je snel genoeg contact maakt!

    Groet, Gerbrand.

  • 18 Februari 2008 - 21:50

    Manon:

    Hee lieve schat!

    Ben blij dat het alweer wat beter met je gaat! Ben echt zo benieuwd naar alles daar! Straks beginnen de lessen en dan weet ik zeker dat het allemaal goed komt!

    Geniet ervan schat.. en tel de dagen alvast maar af tot 23 mei! Gaan we die taiwanezen is laten zien wat echt feesten is :P! haha

    Dikke KUS!

  • 19 Februari 2008 - 13:01

    Edda:

    Dag schat!!
    Wat leuk om zo al je verhalen te lezen! Ik vind het echt knap van je dat je gewoon op mensen afstapt, zo leer je leuke mensen kennen en vind je je draai zeker snel!
    Jammer van het koude en natte begin maar het weer wordt vanaf nu vast alleen maar beter (heb ff voor je gekeken, t wordt warmer maar blijft helaas wel een beetje bewolkt deze week..)
    Wat heb je allemaal al op je bord gekregen wat je niet kende? Haha lijkt me spannend als je geen idee hebt wat je besteld!!
    Heel veel plezier schat en ik denk aan je!
    Dikke kus!!

  • 19 Februari 2008 - 21:21

    Luuds:

    Hey lievie je hebt er echt meeslepend verhaaltje van gemaakt!!

    De eerste week was dus wel ff wennen en aftasten maar dat wordt vast beter!
    Ik hoop dat je een leuke en leerzame tijd hebt!

    Ik kan je gelukkig ook nog redelijk vaak spreken en nu heb je ook nog eens een Taiwanees mobieltje/nummer dan komt het helemaal goed!!

    Ik houd van je en ik spreek snel!

    Veel plezier en een hele dikke zoen

  • 21 Februari 2008 - 11:44

    Bas:

    liefe kim ik hoop dat je het leuk vint dat je in taiwan bent.
    en dat je ons niet zo veel mist.
    en stuur je iets trug. drie kusjes van bas en max.
    sebastiaan@jansdam.com

  • 24 Februari 2008 - 21:37

    Mandy:

    Hee Kimmie!

    Echt super om je blog te lezen! Een ietwat moeizame start, maar lieverd het komt allemaal goed! Want je had het al over een hotspring(?!) waar je naartoe bent geweest? En je kan natuurlijk verwachten dat (vooral) ik niet zal weten wat dat is...Ik houd je site hier zeker in de gaten, tis net zo interessant en spannend als een leuk boek...en nu wacht ik geduldig af op deel 2...

    Ik mis je!!!

    XXX,

    Man

  • 25 Februari 2008 - 12:38

    Petra:

    He Kimmie!
    Sowieso heel lang niet gezien, maar ontzettend leuk om je blog te lezen. Geniet ervan meis. Hoe vet dat je daar zit!! Met mij gaat alles goed. Vorige week diploma uitreiking gehad en volgende week toelating test op Nijenrode. Spannend allemaal!
    Geniet ervan daar lief! Ben benieuwd naar je fotos.
    KUS Peet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

5 maanden studeren aan de National Taiwan University in Taipei. Hiernaast zo veel mogelijk zien van Taiwan en van landen erom heen!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 11290

Voorgaande reizen:

11 Februari 2008 - 22 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: