Eerste ervaringen Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Kim Vries - WaarBenJij.nu Eerste ervaringen Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Kim Vries - WaarBenJij.nu

Eerste ervaringen Taipei

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

25 Februari 2008 | Taiwan, Taipei

Hai Sweety’s!

Jaaa….. Het is weer zo ver ;) haha…mijn tweede update over mijn leven hier in Taiwan!

Sinds afgelopen woensdag heb ik een kamergenootje, ze komt uit België, maar ze spreekt Frans. Ze is best aardig, maar we moeten gewoon nog even aan elkaar wennen. Ze sliep eerst in een studio ergens alleen in Taipei, maar dat vond ze zo eng dat ze daarom is verhuisd naar de dormitory… ik vind het eigenlijk wel prima, is best gezellig!

Ben deze week met twee Nederlandse jongens naar de LongShan tempel geweest, was erg mooi! Mijn eerste tempel in mijn leven… Daarna zijn we ook naar de memorial hall geweest van Chiang Kai-shek. Hij is de enige dictator geweest van Taiwan, en er is een ontzettend groot standbeeld van hem gemaakt. Best indrukwekkend! Woensdagavond ben ik met de hele groep uitgeweest, naar een betere club dan eerst! Er waren niet zo van die rare Taiwanesen en de muziek was ook een stuk beter…heb me erg vermaakt! Elke woensdag is het hier ladiesnight, dus dan hoeven de dames geen entree te betalen :D

De dag daarna was ik natuurlijk erg brak, maar aan het einde van de dag gingen we naar het Lantern Festival. Dit festival is in de bergen van Taipei en wordt speciaal gehouden aan het einde van het Chinese jaar. Het was ongelofelijk mooi! Allemaal lampionnen werden met vuur de lucht in gedaan, duizenden lampjes in de lucht. Op de lampion werd een wens geschreven, en wanneer deze wens te egoïstisch was of te zwaar beladen steeg de lampion niet op ( zo is de mythe, alleen denk ik alleen dat ie gewoon niet goed is aangestoken). Sommige lampioenen vlogen serieus wel in de fik, haha! Ik had met de Nederlanders een Nederlandse lampion gemaakt en dit was erg lachen!

Heb dit weekend mijn visum veranderd, want de bedoeling is dat we met de hele groep nog gaan reizen naar de Filippijnen of naar Thailand…lijkt me erg leuk!

Zondag ben ik ook met in totaal 6 meiden naar de hot spring gegaan, was heerlijk! Poedelnaakt liepen we daar rond tussen de Taiwanese dames, en ik ben heerlijk tot rust gekomen. Het was een Japanse hotspring en lag in de bergen van Taipei.

Deze week begin ik echt met college, ga in totaal 2 vakken volgen en daarbij nog elke dag Chinese lessen. Mijn Chinese lessen beginnen volgende week, dus ik ben deze week nog lekker rustig.

En dan nog even over het eten, het raarste wat ik deze week heb gegeten is Duck Blood…dat is een soort klont en lijkt op vlees maar het is verschrikkelijk glibberig in je mond! Ik zal het denk ik niet snel nog een keer eten, maar ja ik moest het een keer proberen.

Zoals jullie al lezen gaat het gelukkig een stuk beter, voel me wat meer op me gemak en minder eenzaam. Het weer daarentegen is nog steeds niet echt wat ik wil! Het regent gelukkig wel een stuk minder en de temperatuur is een stukje omhoog gegaan, maar een kleurtje van de zon krijg ik niet…niet eens rood ;)! Haha

Vond de berichtjes erg leuk om te lezen! Ik beloof snel weer een nieuwe update…en misschien dan wel met al wat Chinese woordjes! Ik doe me best!!

Dikke Kus

p.s Heb niks meer gehoord van mijn buddy sinds de dag dat ze me heeft opgehaald bij het vliegveld, vind ik best wel raar.

  • 25 Februari 2008 - 17:15

    Charlotte:

    Hey lieverd! Wat suoper dat je nu wat meer gewend bent en leuke mensen daar hebt ontmoet! Ik ben heel benieuwd daar je volgende update..spannend!! Maak maar heel veel plezier en geniet van alles daar!
    Kus Char

  • 25 Februari 2008 - 17:16

    Esther:

    Hihi...lampioenen?

    Heeeeeeeeel veel plezier en succes met de lessen volgende week!

    Kus!

  • 25 Februari 2008 - 17:30

    Minolaya:

    Hey Lieverd!
    Wat leuk om je bericht weer te lezen! Leuke foto's al zie ik, en goed om te horen dat je je al wat beter voelt. Ik wens je veel plezier en succes met de colleges en de chinese taal!!
    Wat lijkt me dat moeilijk zeg, ben benieuwd!
    Kus kus kus
    Minolaya

  • 25 Februari 2008 - 17:51

    Luuds:

    Hey lieverd,

    Je schrijft echt leuk. Ben blij te horen dat je veel leuke dingen doet en leuke plannen hebt!!

    Die foto van jou met die Taiwanese kleding aan hahaha ta grappig je past er wel tussen ;-)

    Heel veel plezier en tot de volgende update

    Dikke zoen

  • 25 Februari 2008 - 19:55

    Tom Snoek:

    Heey Kim,

    wat leuk om om je verhalen te lezen. Echt super van je dat je alleen naar Taiwan bent gegaan. Wens je heel veel plezier!!!

    X tom

  • 25 Februari 2008 - 21:41

    Steef:

    He liefie!
    Ben echt heel blij dat het allemaal wat meer naar je zin begint te worden! Vind die fotos trouwens echt super leuk! Echt lachen met die mini taiwanees!
    Met je Chinese lessen zul je vast nog veel meer vrienden maken...allemaal lange blonde westerlingen met Uggs die ook geen woord chinees kunnen!Lijkt me echt super!Heel veel plezier, en ik hoop dat er snel een nieuwe update van je komt...Take care, ik mis je!Veel liefs Steef

  • 26 Februari 2008 - 19:58

    Simone:

    Kimjong ziet er echt gezellig uit.

    lekker leuke dingen doen. Ga maar lekker reizen en je vermaken en chinees leren dat is echt een pre.

    Pim vraagt: is het daar communistisch??

    Pim zit aan zijn piemel.

    doei lieverd,
    x simone

  • 28 Februari 2008 - 13:50

    Jonas:

    Ey Kim! Leuk om je verhalen te lezen! Ik bewonder nog steeds je moed om naar het Uilenstede van Taipei te vertrekken. Ik denk dat weinig mensen het je zouden nadoen, ik in elk geval niet! Fijn om te horen dat je je een beetje op je plek begint te voelen. Ben benieuwd naar je volgende update! X

  • 28 Februari 2008 - 15:10

    Eef:

    Dah schoonheid, ik vind dat je mooi tussen de Taiwanesen past! Je hebt het helemaal voor elkaar!! Vergeet je niet te studeren?? En kom je wel nog terug?? Ik spreek je snel lieverd!! Ik mis je!! Dikke kussen

    ps. Wil je 1 ding voor me doen..wil je die kleine ouwe Taiwanees voor me meenemen?? Ik vind m te schattig en hij staat vast leuk in mijn eetkamer;)

    Love you!!

  • 29 Februari 2008 - 15:00

    Mam:

    hoi schat

    net terug uit duitsland keek ik eventjes bij jou op de site en zag de leuke update en foto's . grappig om jou daar te zien in zo een andere wereld! ik spreek je morgen weer even ok?

    dikke kus van je moedertje!!

  • 06 Maart 2008 - 19:23

    Lotty:

    Hey Kim,

    Leuke verhalen en foto's. Ben blij voor je dat je het nu wel naar je zin hebt. Geniet van je tijd daar en succes met de lessen.
    Zorg goed voor jezelf!

    XXX Lot

  • 07 Maart 2008 - 12:34

    Team 3 Oas:

    Hoi Kim
    Leuk te zien wat je meemaakt
    Zal bij de volgende Many vragen te vertalen.

    Groetjes Gerard

  • 07 Maart 2008 - 12:36

    Team 3 Oas:

    Hoi Kim
    Leuk te zien wat je meemaakt
    Zal bij de volgende Many vragen te vertalen.

    Groetjes Gerard

  • 07 Maart 2008 - 15:20

    Manon:

    Hai schat,

    Je foto's zijn echt super leuk! Vooral jij ene je kleine vriend! haha..

    GEniet ervan en ik ben blij dat je het naar je zin hebt daar!

    Dikke KUS!

    P.s. miss you!

  • 09 Maart 2008 - 17:34

    Shamira OAS 2:

    HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEY kim!!!!

    wat leuk zeg, ik dacht ik drop ff een berichtje voor je. Ik hou je stoel warm hier bij OAS, en je rekenmachientje natuurlijk. Ik hoop snel weer een spannend verhaal van je te lezen.
    Heel veel plezier lieverd!!

    -x- Shamira

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

5 maanden studeren aan de National Taiwan University in Taipei. Hiernaast zo veel mogelijk zien van Taiwan en van landen erom heen!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 11289

Voorgaande reizen:

11 Februari 2008 - 22 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: