Rare Taiwanezen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Kim Vries - WaarBenJij.nu Rare Taiwanezen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Kim Vries - WaarBenJij.nu

Rare Taiwanezen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

16 Maart 2008 | Taiwan, Taipei

Ni Hao Hé lán rén! ;)

Als eerste wil ik even zeggen, dat ik erg blij ben met alle leuke berichtjes! Doet me steeds erg goed om het allemaal te lezen!!

Twee weken geleden ben ik begonnen met mijn eerste Chinese lessen, en ik bakte er echt niks van! Haha… Ben er achter gekomen dat ik ook niet echt een talenknobbel heb in het Chinees! Ik heb erg veel moeite met de uitspraak, maar ze zeggen dat het tijd kost! Ik kan nu wel al iets van 50 karakters herkennen en wat over mezelf vertellen. De Chinese lessen zijn erg leuk, en ik ga er altijd met plezier naar toe… in tegen stelling tot de gewone lessen aan de universiteit. Deze vind ik wel wat saaier!

Elke ochtend heb ik van 10.20 tot 12.20 Chinese les en dan (behalve op dinsdag) heb ik de rest van de middagen vrij. Wanneer de zon schijnt liggen we dan ook altijd met ze alle te chillen op een grasveld van de universiteit of gaan we even wat winkeltjes bekijken.

’s Avonds ondernemen nemen we vaak allerlei leuke activiteiten. Zo zijn we laatst met ongeveer 25 mensen naar een karaoke bar gegaan. In het begin durfden nog niet zo veel mensen te zingen, maar naar een paar wodka’s of biertjes stond iedereen toch erg gezellig te dansen en te zingen. Was erg leuk!

Afgelopen zondag ben ik ook naar Sun Moon Lake geweest, dit is een erg groot meer in het midden van Taiwan. We hadden gelukkig erg mooi weer, en we hebben heerlijk gevaren op een bootje! Naast het meer, was een papierfabriek en daar hebben wij onze eigen papierenwaaier gemaakt. Jaja...haha, denk niet snel dat ik die van mij zal gebruiken, want het zal niet echt snel een schoonheidsprijs winnen!

Ook zijn we naar de Taipei Zoo geweest, erg mooi en groot! Vanuit de zoo is het dan ook mogelijk om met een kabeltreintje de bergen in te gaan. In de bergen zijn erg veel mooie tempels en theehuizen.

Wat niet zo spectaculair was, eerlijk gezegd ongelofelijk saai, was het bekendste museum van Taiwan. Het National Palace Museum bestaat uit duizenden porseleinen borden en schalen, en duizenden Chinese boeken. Na een stuk of drie had ik het wel weer gezien, haha, dus ben daar niet erg lang gebleven.

Ben deze week ook op Taipei 101 geweest, dit is volgens mij nog het grootste gebouw van de wereld. Ben uiteindelijk op de 91ste verdieping geweest, de lift schiet binnen 36 sec naar boven! En ik kreeg zelfs last van mijn oren!

Natuurlijk is voor de rest altijd op woensdag stappen, vanwege ladies night, dus op donderdag zijn we nooit zo heel erg actief.

Dit weekend heb ik niet zo veel gedaan, omdat ik snot verkouden ben! Ga ook echt rustig aan doen, want aankomende woensdag vliegen we met 7-man naar de Filippijnen! Hier heb ik super veel zin in. Als ik terug kom laat ik jullie ook zeker weten hoe ik het heb gehad.

Hier nog wat rare Taiwanese gewoontes, die mij de afgelopen maand zijn opgevallen:
• Op de roltrap bij de metro, staat iedereen aan de rechte kant, omdat de linker kant is bedoeld voor mensen die snel naar boven willen. Wanneer je je hier niet aan houdt krijg je een boete!
• Op het station van de metro, staan met pijlen aangegeven waar je moet wachten. En iedereen houdt zich hier ook netjes aan!
• In bijna alle body-lotions en zelfs in zonnebrand zit whitening-spul! Ze willen hier alleen maar wit zijn!
• Doordat iedereen zo wit wil zijn, dragen veel Taiwanezen met zon een paraplu!
• Wanneer je ’s middags in Starbucks een kopje koffie wilt drinken, is dit bijna onmogelijk, omdat iedereen dan ligt te slapen, hihi!

En dan het raarste gerecht wat ik heb gegeten, zijn varkens knokkels (van de voet)! En dit is geen aanrader haha! Vond het totaal niet lekker! Heb dit gegeten bij Taiwanese Aboriginals, die wonen bij de Sun Moon Lake.

Heb weer wat foto’s bijgevoegd. Ook wat foto’s van me kamer! Zoals je kan zien zijn mijn kamergenootje en ik niet altijd zo netjes!

Zaijian,

Heel veel dikke kussen!




  • 16 Maart 2008 - 10:09

    Bianca:

    He lieve Kimmie,
    Ik ben blij te lezen dat je het naar je zin hebt. En gelukkig ben je nog niet veranderd, je kamer is een puinhoop en we missen de vuile bordjes in de kast op de WUH. Ha ha, maar zo te zien zullen ze er wel weer staan als je terug bent.
    Kim, geniet van alles wat je mee maakt. En hou ons op de hoogte. We missen je.

    Liefs en een hele dikke kus,
    Bianca (en Michel natuurlijk)

  • 16 Maart 2008 - 10:37

    Afke:

    Hoi Kim, leuk hoor, dat je nu lekker je draai hebt gevonden!
    Wij gaan zometeen naar de verjaardag van Marit, dus dan horen we vast van Kristie nog wat "inside information" over je trip daar!
    ddddag kim (heeft Madelief getypt)
    kusje voor kim (heeft Isabelle getypt)

    Groeten van Afke

  • 16 Maart 2008 - 11:39

    Eef:

    Hé lievie van me!

    Wat een leuk stukje weer en wat een mooie foto's!! Wat ben je toch ook een lekkere sloddervos, maar gelukkig wordt de tandpasta wel opgeruimd;)!
    Doe maar rustig aan de komende dagen, zodat je weer helemaal fit bent voor de Filippijnen! Fijne avond nog en ik denk aan je!

    Heel veel liefs en een dikke kus!

  • 16 Maart 2008 - 16:04

    Fang:

    Jeetje Kimmy,

    Wat een hoop vreemde dingen maak je daar mee zeg!! Varkenspootknokkels eten...ik moet er niet aan denken...gaaatver.
    Veel plezier op de Filipijnen en pas op dat je niet verbrandt en denk vooral aan aftersun!

    Gr. Xiansheng Fang

  • 16 Maart 2008 - 17:14

    Papa En Mama:

    Hoi, lieverd,
    We zijn blij , dat je je weer wat beter voelt en hopen , dat je daar een toptijd heb. Probeer zoveel mogelijk van dat rare Azië te begrijpen en dat de wereld wat groter is dan Holland. PSV heeft gelijk gespeeld en nu Ajax er nog woensdag van gaat winnen kan het helemaal leuk worden.
    Oefen goed op je chinees en een hele fijne tijd op de spaanse-amerikaanse eilanden,
    Een dikke kus,
    papa en mama

  • 17 Maart 2008 - 12:19

    Thijs:

    Hoi Kim,

    leuk om je verhalen allemaal te lezen! Leest leuk weg je verhalen. Nou nog veel plezier!

    Groetjes, Thijs

  • 17 Maart 2008 - 13:22

    Gerbrand:

    Hoi Kim. Altijd leuk om te leren over de cultuurverschillen hier en daar. Overigens, dat roltrap dingetje kom je overal tegen, ook in groot-brittanië en Duitsland. Alleen dan zonder boete. Ik ben er trouwens wel een voorstander van en ook hier zie ik het steeds meer gebeuren.

    In je volgende bericht wil ik wel horen welke liedjes je zingt in de karaoke bar ;).

    Groetjes, Ger!

  • 18 Maart 2008 - 05:12

    Martine:

    Hey Kim!!
    Wat een coole verhalen, leuk om te lezen! Ik herken heel veel dingen in wat ik nu ook mee maak, ondanks dat het een heel ander land is.

    Geniet er lekker van maar zo te zien doe je dat al wel! xx

  • 18 Maart 2008 - 11:36

    Edda:

    Hey schat!

    Wat heb je weer een hoop beleefd! Echt leuk dat je extra ruimte voor foto's hebt geregeld, is erg leuk om een beeld te hebben bij wat je allemaal vertelt, het ziet er daar allemaal heel gezellig uit!!
    Ik heb heel benieuwd naar je verhalen over de Filippijnen dus we krijgen weer snel een update he? Hopelijk krijg je daar ook wat lekkerders dan varkensknokkels op het menu!!

    Dag lieverd, hele dikke kus van mij

  • 20 Maart 2008 - 23:35

    Mandy:

    Hee Kimmie!
    Jeetje wat een rommeltje is het op je kamer!!!hahaha Erg grappig wat je allemaal is opgevallen afgelopen maand!
    En leuk dat je naar de Filippijnen gaat! Je hebt al behoorlijk wat vrienden gemaakt zie ik, super! Ik word helemaal jaloers joh...leuke tripjes, lekker weer...hier is het koud en nat en jij zit lekker in topjes & tshirts van de zon te genieten!!!
    Nu snel beter worden jij snotneusje en ik wacht weer geduldig af op je volgende update hihi ^__~

    Dikke kus,
    Man

  • 22 Maart 2008 - 11:11

    Manon:

    Hai lieverd!

    Leuk stukje heb je weer geschreven! Foto's zijn ook erg leuk om te zien! Wat ben je toch weer netjes! ;) doet me ergens aan denken!
    Geniet lekker op de Filipijnen en ik wil wel uitgebreid verslag!!

    Spreek je snel! We skypen..

    KUS!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

5 maanden studeren aan de National Taiwan University in Taipei. Hiernaast zo veel mogelijk zien van Taiwan en van landen erom heen!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 11288

Voorgaande reizen:

11 Februari 2008 - 22 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: